piątek, 29 marca 2013

2. Świąteczny klimat!

BABKA WIELKANOCNA!!!

jeszcze nie udekorowane, wyjęte prosto z blaszki.
 

Chociaż za oknem nic na to nie wskazuje, w moim domku  już czuć święta... 

Wczoraj unosił się zapach pieczonych mięs, natomiast dzisiaj jest czas na ciasta! W tym roku moja familia przygotowuje dość  spory zapas słodkości, ponieważ będą mazurki, sernik, małe babeczki oraz robione z pomocą mojej mamusi baby wielkanocne!

Składniki:
- 3 jajka
-1 szklanka mąki ziemniaczanej

- 3 łyżki mąki pszennej
- 3 łyżki oleju
- 1 niepełna szklanka cukru
- 1 łyżeczka proszku di pieczenia
- 1/2 margaryny

-1/2 łyżki octu
- cukier waniliowy   

Wykonanie:
 Margarynę z cukrem utrzeć na jednolitą masę, dodać jajka , ocet, olej oraz proszek do pieczenia. Wszystkie składniki wymieszać na   alby osiągnąć jednolitą, puszystą masę. Foremkę smarujemy masłem i delikatnie poruszamy mąka, by łatwiej było wyjąc upieczone już ciasto :) całość  wlewamy do formy ( tak do około 1/3 wysokości formy). Wkładamy do piekarnika o temperaturze 180'C na 30 min.





 
Efekt końcowy!!!

P.S Nie wiem czemu ale  babki nie urosły tak jak powinny :( a raczej "przerosły" moje oczekiwania... najprawdopodobniej to wina mojego piecyka... ale po odwróceniu i posmarowaniu pomadą na pewna będą piękne ;)








SMACZNEGO ORAZ WESOŁYCH ŚWIĄT ;))


P

2 komentarze: